Zelené potraviny nejsou lék, ale léčí. Jak to tedy je?

O zelených potravinách se často mluví jako o léku. Dokonce zázračném léku. Cítíme, že je čas vysvětlit, proč se o nich jako o léku mluví, i když lék jako takový nejsou.

Co jsou zelené potraviny?

Jako zelené potraviny jsou obvykle označovány vysoce výživné a zdraví prospěšné obilné trávy, zelené mikrořasy a sinice. Green Ways si vybrala dva jejich hlavní zástupce - mladý ječmen a řasu chlorellu pyrenoidosu. Mladý ječmen Green Ways je šťáva vylisovaná z čerstvých listů této užitečné rostliny. Ještě před tvorbou klásku jsou listy bohaté na enzymy, antioxidanty, vitamíny, pestrou škálu nenutričních fytolátek a minerály, které naše tělo rádo využije. Chlorella Green Ways je sladkovodní mikrořasa velmi bohatá na chlorofyl. Z výživového hlediska přináší podobné látky jako mladý ječmen a navíc obsahuje užitečný CGF faktor, proti patogenům působící chlorellin nebo v detoxikaci mimořádně přínosný sporopolenin.

Zelená pro zdraví.

Jaké účinné a zdraví prospěšné látky se tedy v zelených potravinách nachází? Pojďme jich pár zmínit. Mladý ječmen obsahuje 4krát více vápníku než mléko a 10krát více železa než špenát. Najdeme v něm více než 12 druhů minerálů a 13 druhů vitamínů, významné antioxidanty jako je superoxiddismutáza (SOD), pro zdraví užitečné fenolické látky a další. Chlorella do vašeho těla dostane chlorofyl, který kromě podpory krvetvorby pomáhá s celkovou regenerací organismu a zpomaluje stárnutí. Společně s chlorofylem se do těla dostávají vitaminy, kyselina listová nebo látka zvaná chlorellin (přírodní antibiotikum). Železa má chlorella ještě výrazně více, než ječmen. Bohatá je na obsah bílkovin. Spolu s ječmenem dodává tělu všechny esenciální aminokyseliny. Nejsou lék, ale léčí.

Jak to tedy je?

Nejdůležitější faktor ovlivňující naše zdraví je strava. Zařazení zelených potravin je výrazné vylepšení jídelníčku. Ječmen a chlorella dodávají tělu výše uvedené důležité látky, navozují šetrnou očistu, podporují organismus na více úrovních a v konečném důsledku tak obnovují a zlepšují regenerační schopnosti těla. Zelené potraviny pomáhají tělu, aby si pomohlo samo. Regenerační schopnosti našeho těla jsou totiž vynikající a překonávají sebelepší léky. Na nás je, abychom tělu poskytli k regeneraci podmínky. Sečteno, podtrženo – zelené potraviny (právem nazývané superpotravinami) obsahují tolik účinných a pro tělo důležitých látek, že při jejich pravidelné konzumaci budete klasické léky potřebovat méně. Tím, že poskytují tělu tolik živin, totiž zabraňují vzniku a rozvoji celé řady potíží a onemocnění. Proto říkáme, že i když nejsou lék, tak vlastně léčí.

Zámecký park ve Vysokém Chvojně.

Na co se často ptáte aneb 10krát o zelených potravinách

Přemýšlíte o koupi ječmene a chlorelly, ale nevíte přesně, co od nich čekat? Ráda Vám poskytnu informace, které pro vás mohou být na začátku důležité. Zde je 10 nejčastějších otázek, které v souvislosti se zelenými potravinami slýcháváme.

  1. Co mi přinese zařazení zelených potravin do jídelníčku?
  2. Vaše tělo se začne čistit, zlepší se zažívání, imunita, urychlí regenerace a podpoří samoléčebné schopnosti organismu. Každodenní konzumace ječmene a chorelly znamená výrazné vylepšení jídelníčku a tělu prospívá na mnoha úrovních. Díky pročištění a zbavení těla zatěžujících látek můžete ze začátku pocítit tzv.detoxikační reakci. Obvykle se projeví změnou frekvence stolice, větší potřebou odpočinku, někdy dočasným zhoršením chronických zdravotních potíží. Ve své podstatě se neliší od očisty probíhající při různých detoxikačních kůrách a změnách životosprávy. Pro komfortní průběh je vhodné navyšovat dávku zelených potravin postupně.

  3. Po jak dlouhé době pocítím pozitivní účinky zelených potravin?
  4. Někdo se cítí výrazně lépe již v prvních týdnech konzumace, u někoho nastupují výrazná zlepšení až později. Roli hraje dosavadní způsob života, aktuální onemocnění a další individuální faktory. Zelené potraviny prospívají tělu vždy. Výrazná zlepšení u chronických onemocnění ale obvykle vyžadují delší čas.

  5. Jaké jsou pozitivní účinky zelených potravin?
  6. Seznam je opravdu dlouhý. Pomáhají s detoxikací, zlepšují trávení, zvyšují imunitu i naši celkovou fyzickou a psychickou odolnost. Mimo to snižují hladinu cholesterolu, podporují krvetvorbu, pomáhají udržet hormonální rovnováhu a navozují samoléčebné pochody u velmi pestré škály onemocnění. Obecně mají adaptogenní účinek - hodnoty v našem těle, které jsou příliš nízké, zvyšují, a naopak. Výrazným přínosem je omezení chronické stresové reakce v těle, zlepšení regenerace, kvality spánku a celkové zvýšení výkonnosti.

  7. Kdy během dne zelené potraviny jíst a v jakém množství?
  8. Doporučená preventivní denní dávka chlorelly pro dospělého je 20 tablet denně. Při zvýšené zátěži (fyzické i psychické) a léčbě akutního nebo chronického onemocnění se osvědčuje dávku navýšit. U ječmene je to 5 gramů za den, při zátěži více. Obě potraviny je možné konzumovat současně i zvlášť. V jedné dávce, nebo rozdělit do více denních dávek. Cílovou dávku i rychlost nastoupání je dobré vždy konzultovat se svým poradcem.

  9. Pomůže mi chlorella nebo zelený ječmen s hubnutím?
  10. Ano, i tady pomáhají. Díky vysokému obsahu vlákniny snáz překonáte chuť na sladké. Vysoký obsah polysacharidů zase zvýší hladinu cukru v krvi a zabrání jejímu kolísání. Zlepší se metabolismus a tělo bude méně ukládat tuk. Kilogramy dolů jdou i pročištěním střev a odvodem přebytečné vody z tkání.

  11. Jsou zelené potraviny vhodné i pro děti?
  12. Ano, jsou pro ně velmi vhodné. Stejně jako u dospělých se uplatní v prevenci i léčbě řady onemocnění. Zlepší u dětí imunitu, zažívání, náladu i celkovou kondici. Ječmen i chlorella efektivně vyvažují zlozvyky, které děti zatěžují. Přivést děti k denní konzumaci zelených potravin znamená vybudovat u nich velmi užitečný návyk pro období dětství, dospívání i do budoucna.

  13. Co když užívám antikoncepci nebo jiné léky? Mohu zařadit do jídelníčku zelené potraviny?
  14. Můžete. Zelené potraviny jsou velmi zdravá strava a jsou vhodné u jakékoli léčby. Důležité je ale dodržet hodinový odstup mezi chlorellou a léky přijímanými ústy.

  15. Mohu jíst zelené potraviny dlouhodobě?
  16. Samozřejmě. Zdravou stravu vaše tělo velmi ocení. Ječmen i chlorella Green Ways jsou čisté a kvalitní potraviny, lze je jíst trvale bez ohledu na věk a zdravotní stav.

  17. Co když mám celiakii? Můžu i přesto do svého jídelníčku zařadit mladý ječmen?
  18. Konkrétně zelené potraviny Green Ways lepek neobsahují. Jsou tedy vhodné a bezpečné i pro lidi zatížené celiakií.

  19. Mohu jíst zelené potraviny i v době těhotenství?
  20. Samozřejmě. V tomto období zúročí zdravou stravu těhotná žena i děťátko. Zelené potraviny dodají antioxidanty, vitamíny, železo, hořčík kyselinu listovou a další klíčové živiny důležité pro zdravý vývoj dítěte i příjemné těhotenství. Díky chlorelle se navíc výrazně omezí přechod chemikálií přes placentu. U ženy zelené potraviny snižují riziko vzniku těhotenské cukrovky a dalších komplikací a tělo je lépe připraveno na porod. U děťátka podporují optimální růst, snižují riziko vzniku vývojových vad a přispívají k dobré imunitě.